Har din virksomhed svært ved at blive fundet på Google? Så har vi her 7 SEO-tips, der kan hjælpe over tid.
Meget af den trafik, du får ind på din hjemmeside, er organisk (ikke-betalt), og derfor er søgemaskineoptimering ultravigtig for din branding. Men søgemaskineoptimering (SEO) kræver tålmodighed, og det er hverken nemt i teorien eller i praksis.
Rigtig mange af dine kunders købsbeslutninger starter på Google. Så det er ikke nok kun at være tilstede på de sociale medier og udsende nyhedsbreve, du er også nødt til at være tilstede på Google for at tiltrække din målgruppes opmærksomhed.
SEO-tekster er uundværlige for dig, der har en hjemmeside eller webshop, som gerne vil findes på Google. Jo mere SEO-optimeret din hjemmeside er, jo større sandsynlighed er der for, at din side bliver fundet under de organiske søgeresultater. Dine hjemmesidetekster skal altså skrives til din målgruppe/potentielle kunder OG til Google. Men det er ikke alt, herunder finder du 7 tips, som hjælper dig med at blive fundet på Google.
1. Fjern alt, der gør din hjemmeside langsom
Alle hader en langsom hjemmeside – og det gør Google også. Næsten halvdelen af alle besøgende vil forlade en hjemmeside, hvis den er mere end 3 sekunder om at loade. Og endnu flere vil ikke besøge din side igen. Så for din egen og for Googles skyld bør du fjerne det, som kan sænke loadingtiden på din hjemmeside.
2. Link til andre relevante hjemmesider
Det kan måske virke underligt at give folk muligheden for at besøge andre hjemmesider og lede dem væk fra din side, men hvis dine links er relevante, gavner de faktisk din søgemaskineoptimering.
3. Få andre til at linke til din hjemmeside
Når andre relevante hjemmesider linker til din side, bliver Google glad. Og når Google er glad, påvirket det dine organiske placeringer på Google.
4. Skriv unikke og relevante metatekster til alle dine sider
Metatekster er det første, som Google viser potentielle kunder, når dit website eller sin webshop vises på Google, og det er derfor vigtigt, at de bliver skrevet.
Dine metatekster bør aldrig være de samme på dine undersider. Din ‘Om-side’ og ‘Leverings-side’ vil aldrig have det samme indhold, så de bør heller ikke have den samme metatekst.
5. Brug en nem og letlæselig URL-struktur
Hvis læseren ikke kan se, hvad din side handler om ud fra din URL, så kan Google heller ikke. Her er et eksempel på en letlæselig URL-struktur, hvor både læseren og Google kan se, hvad den handler om: https://bestofonline.dk/vi-tilbyder/google-ads/
6. Brug de rette nøgleord til dine billeder
Når folk skal finde et billede, søger de som oftest på Google. Derfor er det vigtigt, at dit billede er navngivet efter det, som det viser – det gavner både dig og din SEO.
7. SEO-optimer din hjemmesidetekst
Identificer relevante nøgleord og termer, der anvendes til søgninger på Google, som også er relevante for dine produkter og services og implementer dem i teksterne på din hjemmeside.
At tilfredsstille både dine kunder og Google kan være en omstændelig proces, og det er her BEST OF Online.dk kan hjælpe. Vi er specialister i SEO-optimering og har dygtige tekstforfattere, som har kendskab til Googles algoritmer.
SEO-optimerede tekster giver flere besøgende, og hvem vil ikke gerne have flere potentielle kunder ind på sin side? Hos BEST OF Online.dk kan vi hjælpe med at forfatte nye SEO-tekster, og vi kan også optimere allerede eksisterende tekster. Så har du allerede velskrevne tekster på din hjemmeside, som ikke er søgemaskineoptimerede, kan vi også hjælpe med at optimere disse.
Giv os et kald på 53 860 965, så finder vi den rette løsning til dit behov.